10.8.2012

ספינת האהבה

כשחיפשתי נושא חדש לפינה שלי מסביב לעולם, דיפדפתי בין דפי האתר ממנו אני לוקחת תמונות לפינה.
באתר של סביב עולם, ניתקלו עיני ב"שיט התענוגות" שלהם


נזכרתי בסיטקום שהייתי רואה פעם בשבוע עם כל המשפחה : ספינת האהבה".

בשנים 1977-1986 ישבו רבים מאיתנו פעם בשבוע וצפו בפרק מהסדרה- ספינת האהבה

הסדרה שודרה ברשת ABC האמריקאית והתרחשה על סיפונה של ספינת תענוגות.

היא התבססה על סרט טלוויזיה עם אותו שם, שנעשה בשנת 1976 והתבסס על סיפרה של ג'רלדין סונדרס: "ספינות האהבה", בו היא כתבה את חוויותיה כמדריכת שייט בספינת טיולים (תפקיד אותו מילאה דמותה של ג'ולי מקקוי).


את הסדרה הפיק אהרון ספלינג, שהפיק מספר רב של סדרות פופולריות ומוצלחות ב-ABC בשנות ה-60-80.

סדרת הסיטקום הזו, התרחשה פי רוב על סיפונה של ספינת תענוגות בשם The Pacific Princess (נסיכת האוקיינוס השקט), שנוסעיה היו מעורבים במיני הרפתקאות רומנטיות וקומיות.

הצלחתה של הסדרה באה לה בזכות ליהוקם של שחקנים מוכרים ואהובים בתפקידי אורח.

הסדרה בלטה גם בכך שהייתה אחת הסדרות היחידות בעלות פרקים בני שעה ששולב בהן צחוק מלאכותי.
כל אחד מפרקי הסדרה נכתב על ידי קבוצה אחרת של כותבים, שכתבו את התסריט בעבור קבוצות כוכבים אורחים שונות.

את שיר הנושא של הסדרה שר ג'ק ג'ונס. את המילים כתב פול ויליאמס.

לאורך 245 פרקים הפלגנו מהסלון עם "ספינת האהבה" במסעותיה לנורבגיה, שבדיה, איטליה, אקפולקו, הולנד, האיים הקריביים, פריז, לונדון ועוד. סצנות הפנים של הסדרה אמנם צולמו באולפן, אבל סצנות החוץ צולמו על ספינת פאר אמיתית בשם "פאסיפיק פרינסס".
לפרקי הסדרה היתה מתכונת קבועה:  ארבעה סיפורים מקבילים ומשולבים, שגיבוריהם הם צוות הספינה ואורחי ההפלגה – זוג צעיר, זוג מבוגר וזוג במשבר. מיותר לציין שכל הסיפורים תמיד הסתיימו בהפי אנד על רקע סיפון שטוף אור ירח.

בשנת 1998 ניסו להחזיר את הסדרה עם צוות חדש בשם "ספינת האהבה: הגל הבא". מקלאוד ביחד עם רוב חברי הצוות המקורי חזרו לפרק איחוד מרגש אחד. הסדרה לא זכתה להצלחה (בלשון המעטה) ולאחר שתי עונות בלבד בוטלה. 

המשתתפים הקבועים בסדרה היו צוות הספינה.

גווין מקלאוד
קפטן מריל סטובינג
את דמותו של רב-החובל החביב, קפטן מריל סטובינג גילם השחקן גאווין מקלאוד, שכיכב בסיטקום "המופע של מרי טיילר מור". במהלך הסדרה מקלאוד התאהב בים והפך לדובר הרשמי של חברת "פרינסס", שהייתה בעלת הספינה.
בשנת 2011 הוא עדיין אחז בתפקיד זה.
בעשור האחרון מקלאוד הפציע בתפקידי אורח חד פעמיים בסדרות שונות, ביניהם "מלך השכונה", "אוז", ו-"מופע שנות השבעים". השנה הוא חגג את יום הולדתו השמונים. בלב ים, כמובן.

ברני קופל
 דוקטור אדם בריקר ("דוק"), יהודי, למי שמעוניינת

מעבר לכישוריו הרפואיים דוק היה רודף השמלות וחרמן לא קטן. גם קופל לא הצליח לשחזר את ההצלחה שלו לאחר סיום הסדרה. ספלינג ליהק אותו שוב כרופא לפרק אחד של "בברלי הילס 90210" בשנת 1999. הוא הפך לאבא לראשונה בגיל 64 ולאורך העשור האחרון הוא התארח מדי פעם בסרטים ובסדרות טלוויזיה.  לפני כשנתיים, בגיל 77,  הוא שיחק את התפקיד הראשי בהפקת אוף-ברודווי שנקראת "מפלי הויאגרה".  

פרד גרנדי 
ברל "גופר" סמית
את דמותו של הכלכלן המפוזר ומסביר הפנים, גופר סמית', גילם השחקן פרד גראנדי, שבדיוק סיים את לימודיו בהארוורד, כתב נאומים לחבר קונגרס מאיווה והיה שחקן מתחיל ללא הצלחה רבה. גופר היה בכל מקום ועזר לכולם.

עם רדת הסדרה פרש גראנדי החליט לרוץ לקונגרס מדינתו, איווה, מטעם המפלגה הרפובליקנית ונבחר לכהונה ראשונה בשנת 1987. לאחר כהונה שנייה ניסה להתמודד על תפקיד מושל איווה בשנת 1994, אך נכשל. שנה לאחר מכן הפך למנכ"לGoodwill Industries, עמותה המספקת השכלה והכשרה מקצועית לאנשים עם מוגבלויות, ותפקד כלוביסט למען ארגוני צדקה שונים. בשנת 2003 החל להנחות תוכנית בתחנת רדיו בוושינגטון.

טד לאנג 
 הברמן אייזיק וושינגטון
על סיפון ספינת התענוגות היה ממוקם בר האקפולקו, אותו אייש ברמן חייכן במיוחד בשם אייזק וושינגטון, אותו גילם השחקן טד לאנג'.
לאנג' לא ממש ידע להכין משקאות, כך שבעונה הראשונה הוא המציא קוקטיילים, אך בהמשך נרשם לבי"ס לברמנים כשבסיום קיבל שתי תעודות, אחת על שמו ואחת על שם אייזק, שאף נתלתה בבר האקפולקו.
לאנג' היה שחקן תיאטרון מתחיל ולמד בימוי, כשלוהק לתפקיד. אותו ברמן חינני כתב חמישה פרקים לאורך ארבע העונות הראשונות. לאחר שירדה הסדרה לאנג' החל ללמד קולנוע צעירים מעוטי יכולת והפך פעיל באיגוד הבמאים. בשנת 1999 הוא ביים שני פרקים של "ספינת האהבה: הגל הבא". גם היום בגיל 64 הוא עדיין מביים ומתארח בסדרות ובסרטי טלוויזיה.
 
לורן טוז
 ג'ולי מקקוי
את תפקיד הדיילת הבלונדינית התוססת והסקסית, ג'ולי מקוי, איישה השחקנית לורן טוויז, שהספיקה להופיע לפני בתפקידים חד-פעמיים בסדרות "סטרסקי והאץ" ו-"המלאכיות של צ'ארלי". ג'ולי הייתה עליזה ונמרצת – קריקטורה מובהקת של דיילת מהסרטים. טוויז פוטרה בשנת 1984 בעקבות התמכרות לקוקאין.
לאחר שנבעטה החוצה מהסדרה, טוויז לא ממש הצליחה להשתלב בתעשייה ההוליוודית. היא השתתפה בתפקיד אורח חד פעמי בשנת 1991 בסדרה "מי הבוס?", ואז עזבה את הוליווד ועברה לסיאטל שם הופיעה לעיתים על במות התיאטרון.
ג'יל וילאן 
 ויקי סטובינג, ביתו של רב החובלשחקנית בת ה-12, ג'יל וילן, צורפה לצוות כבתו של הקפטן, ויקי סטובינג, שנולדה כתוצאה של רומן מחוץ לנישואים. לאורך הסדרה ראינו אותה מתבגרת . בשנות השמונים וילן שימשה כדוברת הרשמית בקמפיין אל-סם של האישה הראשונה של ארה"ב, ננסי רייגן. אחרי פרק האיחוד בשנת 1998 וילן פרשה מהמקצוע סופית, היא הובחנה כבולימית וסבלה מהמחלה תשע שנים עד שהצליחה לעמוד על הרגליים. היום  היא מטפחת קו תכשיטים בלוס אנג'לס.
 בשנת 2004 היא התחתנה על ספינה. 


והכוכבת האמיתית של הסדרה - הספינה
הכוכבת האמיתית של הסדרה הייתה ספינת ה"פאסיפיק פרינסס", שהציגה בפני מיליוני צופים בכל שבוע את המושג חופשת שייט. היא הפכה מיד ללהיט וגם המותג עצמו "ספינת האהבה" נקשר להפלגות מאז ועד ימינו.
שלא כמו שאר כוכבי הסדרה, הספינה עצמה נשמרה היטב עם השנים – על אף שעברו שלושים שנה לא נראים עליה שום סימני זיקנה, וגם הקריירה שלה רק בסימן עלייה מאז ויש להניח שהיא תמשיך לעשות גלים עוד שנים רבות. 





תמונות מתוך הספינה אין לי אבל אפשר להתנחם בתמונות בשיט תענוגות באדיבות סביב עולם

לעלות על הסיפון, אנחנו מפליגים


בואו נשב לאפרטיפ עם ג'ולי מקוקויי
בין ארוחה לארוחה (או בין פלירט לפלירט), ידאג לכם דר' בריקר


גופר ידאג שחדרכם יבהיק ויסודר


אייזיק יעזור לכם להטביע צערכם בקוקטייל טעים
אל שולחן האוכל, יצטרפו כל צוות הספינה



כל צוות העובדים ב"ספינת האהבה" היה אופנתי במיוחד, עם מדים רשמיים הכוללים פפיון וז'קט מחויט, אולם
הנשים שבחבורה (בצוות) לא ענדו תכשיטים יוצאים דופן או בולטים.
לעומתן, אורחות הסדרה התהדרו בתכשיטים המתאימים לשיט תענוגות. לצערי לא הצלחתי למצא תמונות מהפרקים.

נסתפק בליין תכשיטים מצומצם שנקרא ע"ש הסיטקום הקיטשי והנהדר הזה ובסתם תכשיטים ספינות, סירות ואלמנטים שלהם











2 תגובות:

  1. איזו נוסטלגיה!!! כל כך אהבתי את הסדרה הזו, היופי, ה"גלאם", התום והנאיביות שהיו בה!!!

    השבמחק
  2. סוזי,
    הזכרת לי תוכנית שמאד אהבתי פעם!!
    הייתי יושבת רתוקה לטלויזיה.......חח
    תודה יקירה.

    השבמחק